من نونية ابن القيم !!

السبت، 17 يناير 2009 ·






من نونية ابن القيم الكافية الشافية في الإنتصار للفرقة الناجية

ومن فصل وصف الجنة

إنشاد : أبو عبد الملك ..


النونية في 6000 بيت تقريبا



10 علقوا عليها:

Abd-Allah ibn Aadam يقول...
17 يناير 2009 في 7:42 ص  

السلام عليكم يا مصطفى ,

فعلا النشيد و القصيدة أكثر من رائعة ,

رحم الله ابن القيم , و كلامه القيم ,

بس توضيع علشان الناس لا تتخض , النشيد مش للـ6000 بيت كلهم :)

ده مقطع بس :)

جزاك الله خيرا يا مصطفى

Dr. Ibrahim يقول...
17 يناير 2009 في 12:05 م  

مش عارف اقولك إيه غير ربنا يوفقك فى الامتحان النهاردة
وربنا يكرمك على النشيد
بس دول مش ال6000يا حبى
انا اتخضيت ذات نفسى وصدقت ان النشيد اللى هسمعه 6000
:)

شمس النهار يقول...
17 يناير 2009 في 4:33 م  

ازيك
اخبار الامتحانات ايه
ان شاء الله خير
وبالنجاح
لطيف قوي النشيد
ربنا يكرمك زي ماشاركتنا المعلومه اللطيفه دي

شمس النهار يقول...
17 يناير 2009 في 4:34 م  

صحيح
نسيت ابارك علي النيو لوك اللطيف
دي تبع تهييس الامتحانات برضه

غير معرف يقول...
17 يناير 2009 في 6:11 م  

جميل جداا يامصطفى
thanks :)

hager يقول...
17 يناير 2009 في 8:59 م  

جميييل جداا

غير معرف يقول...
17 يناير 2009 في 11:04 م  

حلو اوي اوي يامصطفى
وجات في وقتها
ياريت لو اناشيد اكتر
ربنا يبارك فيك
ويجعل الجنه مثوانا

مصطفى محمود يقول...
18 يناير 2009 في 5:08 ص  

شكرا لكل من علقوا

@ إبراهيم
وجزاك مثله
وتسلم للتوضيح
بس أنا كاتب فوق "من" ودي تفيد التبعيض على ما أتذكر :D

يلا مش مشكلة أهو كله خير

@ د.إبراهيم
يارب للجميع

على فكرة
أنا عارف ان دول مش ال 6000
:D
سلامتك من الخضة

@شمس النهار
الله يبارك فيك يا فندم
كويس ان النيو لوك عجب حضرتك :)
وشكرا للزيارة دي
أنا الحمد لله كويس والامتحانات زي الفل
أنا اللي مش مذاكر اصلا
يلا أهي عدت ونفكر في اللي وراها بقى

نورتيني :)


@MMF
أنت الاجمل ياباشا :)

@هاجر
تسلمي :)

@السيد فتحي
آمين يارب جميعا

إن شاء الله هتشوف أناشيد كتير هنا
بس أنا عجبني كلام ابن القيم لأني حسيت إني محتاجوا قوي
منور :)

Unknown يقول...
19 يناير 2009 في 7:25 ص  

السلام عليكم ورحمة
الله تعالى وبركاته
تعليقا على التدوينة القادمة
مادمت قد اغلقت التعليقات عليها
ولا (انا اللى مش شايفة) مش مهم المهم استعذ بالله من الشيطان الرجيم مما تجد فى نفسك! ماهو الا محنة مؤقتة إن شاء الله تعدى عليها بالسلامة إن شاءالله وترجع الى سابق عهدك من الاهتمام بحالك وبأحوالك كلها وبأحوال المسلمين جميعا لأن رسولنا قال وهو اصدق القائلين (ما معناه لانى لا أتذكر نص الحديث):من لم يأبّه بأمرالمسلمين فليس منهم.
تحياتى واحتراماتى ودعواتى لك
وتعّدى السنة دى خير إن شاء الله كما عدت سابقتهاوسابقتها ووووووووو:)

مصطفى محمود يقول...
21 يناير 2009 في 6:47 ص  

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يا دكتورة

التعليقات مكنتش مقفولة ولا حاجة
شكرا لردك وأنا رديت هناك

تحيتي :)

About this weBlog - عن هذه المدونة



هذه مدونتي الشخصية ,,

أرسم فيها عالم من خيالي.
فيها أبدا بعض تفاصيل حياتي من تحت الصفر !
أحلامي بسيطة ,, وغير متأكد من أني سأحققها يوما ما , ولكن كل ما أتمناه أن أخرج من هذه الدنيا على هذا الدين , فاللهم نسألك الثبات!



تلاوة القرآن الكريم

TvQuran

تظبيط

لغتي هويتي

لغتي
قد أكون أنا ايضا مضيعا لها
لكنه لا يمنع أن نتناصح

تويييت

تتبعني على تويتر